Akademisk Formidling giver akademikere, forskere og fagfolk en stærkere stemme i den offentlige samtale

Kurser og workshops

Trænger du eller din organisation til en faglig opdatering? Så er Akademisk Formidling leveringsdygtig i gode skrivekurser og kurser i kommunikation, branding og mediestyring. Jeg skræddersyer kurser så de passer præcis til din organisation – og kurserne kan også holdes som workshops, webinarer eller i pixiudgave som oplæg med sjove og inspirerende eksempler. 


  • Skriv klart fagsprog. Akademisk sprog kan sagtens være smukt, flydende og nemt at læse – også uden at man behøver gå på kompromis med faglighed og præcision. Med klar og intuitiv opbygning både af den samlede tekst, dens afsnit og de enkelte sætninger kan det tørre og abstrakte få liv og nerve. Læs om alle Akademisk Formidlings sprogkurser


  • Skriv mangfoldigt og inkluderende. Sproget er fuldt af køn. Ikke bare grammatikkens opdeling i hankøn og hunkøn, men alle de forskellige værdier vi knytter til mænd og kvinder når vi taler og skriver. Det afspejler sig i sprog og tekst på arbejdspladsen, de ord mænd og kvinder bruger om sig selv, og de forskellige måder vi taler til og om mænd og kvinder på. Heldigvis kan du arbejde med din virksomheds sprog og på den måde geare den til at møde alle medarbejdere med ligeværd.


      • Er der bias i din kommunikation? Jeg er partner i Genderwise, hvor vi holder kurser, foredrag og workshops om hvordan organisationer kommunikerer ligeværdigt i forhold til køn. Er der bias i kommunikationen? Og hvordan står det til med jeres genderbrand? Læs om alle Genderwises kurser


        • Undgå at blive taget gidsel i medierne. Mange forskere og eksperter er tilbageholdende med at udtale sig til pressen, fordi de risikerer at blive misforstået eller koblet på andres dagsordener. På dette kursus for forskere, forskningsinstitutioner og andre vidensformidlere lærer deltagerne om hvordan man arbejder med medierne, hvordan man sikrer at ens forskning og formidling ikke bliver fejlfortolket eller brugt forkert – og hvad man gør hvis det alligevel sker. Læs mere 


        • Find jeres stemme. Ikke bare mennesker, men også organisationer, skoler og arbejdspladser har deres egen stemme. En måde at tale og skrive på, et tonefald, en rytme som er særlig for dem og adskiller dem fra andre. Tone of voice, siger man også. Jo mere I arbejder med jeres stemme, forfiner den og beskriver den, jo tydeligere fremstår den, og jo lettere bliver det for alle i organisationen at bruge den. Stemmen eller tone of voice er en væsentlig del af dit brand, uanset om du er en enkeltperson der agerer i offentligheden, eller I er en stor organisation. 

        HOLD JER OPDATERET MED ET KURSUS!

        Notarer sidder ved deres skrivemaskiner på gaden uden for byretten i Amman, Jordan, klar til at hjælpe folk der ikke er så gode til at skrive og formulere sig. Foto fra 2021.