Vil du som forsker eller fagperson – eller I som vidensinstitution – gerne være mere aktiv i den offentlige samtale, enten i professionelle fora, på sociale medier eller bredt i medierne? Så er det en god ide at etablere en 'platform' at tale fra. En platform er mere end en profil på LinkedIn eller X. Det er et fagligt og værdimæssigt ståsted, hvor du er helt på det rene med hvilken faglighed du fremtræder med, hvilke værdier du står for, hvilke emner du vil tale om – og hvilke du ikke vil røre ved.
Alt det undersøger vi sammen på kurset gennem eksempler, drøftelser og øvelser – herunder konkrete, korte skriveøvelser, fx om opslag til sociale medier og pitch til pressen.
Vi kommer også ind på hvilke konkrete kommunikationskanaler du har til rådighed. I løbet af dagen vil du opleve at der tegner sig et stadig mere tydeligt billede af din professionelle persona – dit brand. Dermed har du det bedste udgangspunkt for at skabe dig en stærk position, hvor du – og din organisation – fremstår professionelt og troværdigt.
Vi kommer ind på:
Kurset holdes internt i jeres organisation – eller gerne som en workshop, hvor vi tilpasser indhold og arbejdsform til jeres konkrete behov og ønsker.
Akademisk Formidling hjælper akademikere, forskere og fagfolk med at få deres viden og resultater ud at leve – så det kan blive brugt til at træffe gode beslutninger, skabe innovation og gøre os alle sammen klogere.
Portrætfotos: Lisbeth Hjort